>

Isnin, 6 Ogos 2012

Tips Untuk Membeli Kamera

Assalamualaikum...

Huh...dh lama wan x sentuh blog nie..sampai dh berhabuk dh....huhuhu...okeylah..hri nie wan muncul lgi...kali nie wan nk cite skit pasal kamera...wan rasa setiap org ada kamera sendirikan...sesiapa yg xde tue jgn tutup lgi blog nie....hri nie hri untung korang kerana wan hri nie nk cite pasal pemilihan kamera...

Sebenarnya xlah susah mane nk pilih kamera nie....okeylah x nk cite bnyk...kt bwah nie ada tips untuk pemilihan membeli kamera...

1) Megapixel - tak semestinya besar..sederhana sudahlah...
2) Zoom – lebih baik korang beli lah yang optical zoom.
3) Mode – Pilihlah yang mempunyai mode semi - automatik sebaiknya.
4) Features – bergantung kepada keperluan individu
5) Ergonamik – ikut keselesaan koranglah..klau korang rasa yg besar mcm susah nk pegang n capture pilihlah yg sederhana...
6) Harga – nie korang kena ikut kemampuan masing-masing lah...klau korang rasa korang mampu beli yg harga beribu-ribu korang belilah yg beribu0ribu....kalau rasa nk beli yg ratus-ratus..belilah yg ratus-ratus...sng cite ikut kemampuan masing-masing...

itu sajalah tips untuk memilih kamera yg ingin dibeli....sekian sahaja drpd wan..
Assalamualaikum...

2 ulasan:

DilaMilin berkata...

Baru saje beli nikon 4300. Emm..oklah..harganya pun takdelah mahal sgt berbanding dgn dslr tu..ngeeee..

Wan@Dakwah berkata...

oh..kite beli ikut kemampuan kite lah...huhuhu..betul x?

Catat Ulasan